Freedelity  - Derniers blogs actifs  - Liste des blogs  -
Utilisateur   Mot de passe  
buyssesebastien
CustoCentrix - NL - hidden
Van analyse tot proefproject tot actie
Publié le 19/08/2019 @ 09:00:00 dans la catégorie Nieuws
Heel wat gebruikers hebben ons verteld dat ze een beetje verloren lopen tussen de vele statistieken die ze op het CustoCentrix-platform vinden.
 
Daarom hebben we onderzocht welke statistieken het vaakst worden gebruikt, naar jullie wensen geluisterd en enkele gebruikers uitgenodigd om onze nieuwe classificatie te evalueren.  Nadat we deze evaluatieresultaten hadden gebundeld, was het de beurt aan ons ontwikkelaarsteam om ons systeem bij te werken. Daarbij volgden we de 'agile' methode: we brengen regelmatig kleine pakketten uit met aanpassingen, correcties of nieuwe functies.

Hier komt u meer te weten over de eerste in een reeks verbeteringen die binnen onze langetermijnvisie passen. Het doel? Ervoor zorgen dat de verzamelde gegevens eenvoudiger te gebruiken zijn en dat u gemakkelijker van analyse tot actie kunt overgaan met een beter gestructureerde werkwijze. Daarnaast vindt u in de onderstaande rubrieken nog meer uitleg over onze nieuwigheden en enkele praktische tips.

Hieronder vindt u een samenvatting van de recentste updates:

We hebben het menu-item 'Dashboard en KPI's' in het menu Analytics gezet, dat vanaf nu bovenaan het menu staat en standaard wordt geopend. We hebben ook een derde niveau aan het menu toegevoegd en de labels een nieuwe naam gegeven, zodat alles duidelijker gestructureerd is, en we herbekijken de huidige analyses momenteel in kleine pakketjes: we gaan de labels verbeteren, opmerkingen integreren en uitleg over de berekeningsmethode en het gebruik toevoegen.

http://freedelity-assets.fsfw.org/20190819_blog_newmenu_1-nl.png


  1. Hoofdmenu: hier is niets ingrijpend veranderd.  Het segment 'Uw favorieten' blijft het eerste punt.  Denk eraan: als u een functie of analyse regelmatig gebruikt of nauwgezet in het oog wilt houden, kunt u deze gewoon aan uw favorieten toevoegen om ze snel terug te vinden.  Zo stelt u uw eigen favorietenmenu samen.  Opgelet: voorlopig worden uw favorieten weergegeven in de volgorde waarin u ze toevoegt.  Binnenkort voeren we nieuwe functies in waarmee u het menu kunt personaliseren. Het dashboard en de KPI's zijn samengevoegd met de statistieken.  Deze rubriek wordt het vaakst gebruikt  en opent automatisch wanneer u zich aanmeldt.

  2. De belangrijkste vernieuwing is dus het menu Statistieken: dit bevat nu nieuwe labels en nieuwe subniveaus.

  3. In de rubriek Verkoop vindt u de analyses die het vaakst worden geraadpleegd: de evolutie van de globale verkoop in bedragen en hoeveelheden, op voorwaarde dat deze gekoppeld zijn aan het profiel van een van uw consumenten in de database.

  4. Er komt een nieuwe rubriek bij: Actiehefbomen. Deze omvat submenu's met de belangrijkste analyses die te maken hebben met de actiehefbomen waarmee u verkoopindicatoren kunt beïnvloeden.  Daarmee bedoelen we de bezoekfrequentie, het gemiddelde aankoopbedrag, de klantenactivering, de aanwerving van nieuwe clubleden of leden voor uw getrouwheidsprogramma, een beeld van de mate waarin klanten uw programma of club gebruiken, en de mate van tevredenheid.

  5. Onder de kop Geomarketing hebben we alle geografische analyses gegroepeerd, samen met de analyses op basis van de verplaatsingsgewoonten van consumenten.

  6. De rubriek Klantenprofielen is bedoeld voor de beschrijvende analyses op basis van profielgegevens.  We hebben meteen ook een nieuwe visualisatie van de RFM-analyses (Recency, Frequency, Monetary Value) toegevoegd op basis van de waarde (1 tot 5) van de klassen per analysepunt.

  7. De rubriek Getrouwheidsprogramma omvat de analyses van de evolutie van het aantal verzamelde punten, verzilverde geschenkbonnen en hoe de consumenten de toegekende voordelen gebruiken.

  8. We hebben de rubriek Marketingacties toegevoegd voor een snellere toegang tot de statistieken over uw marketingcampagnes.

  9. In de rubriek Assortiment vindt u verkoopanalyses per categorie, familie, merk, collectie, leverancier ... op basis van de geregistreerde kassabongegevens die op het platform zijn geüpload.

  10. De rubriek Verzameling en beheer van gegevens (wordt nog aan gewerkt) bevat analyseresultaten over de updates aan de verzamelde identificatiegegevens.  Bijvoorbeeld: geregistreerde verhuizingen, opt-ins en opt-outs enz.

  11. De rubrieken Netwerkbenchmark en Groepsstatistieken (wordt nog aan gewerkt en alleen toegankelijk op groepsniveau) bevatten nuttige gegevens om sleutelindicatoren van verkooppunten met elkaar te vergelijken en de evolutie van verschillende verkooppunten te vergelijken.

Dit is de conclusie van dit eerste overzicht van de wijzigingen die in het CustoCentrix-platform zijn aangebracht. Hebt u opmerkingen of suggesties? Wilt u graag een opleiding organiseren? Neem dan snel contact met ons op (telefonisch via +32 2 880 98 36 of per e-mail naar support@freedelity.be). Veel plezier met het ontdekken en gebruiken van deze nieuwigheden!
Derniers messages
19/08/2019Van analyse tot proefproject tot actie
Copyright © Freedelity SA, tous droits réservés